Er zijn meerdere methoden om personen heimelijk te benaderen met malverserende bedoelingen. Soms slechts via een mailwisseling met misleidende teksten en een simpele doorklik mogelijkheid (activeer via deze button (Phishing)). Maar soms ook in combinatie met andere vormen zoals; Spoofing, Laptop distraction, Baiting, Baiting, Shoulder surfing, Dumpster diving, Simswap, SMiShing, CEO fraud, etc. allemaal technieken die gebruikt kunnen worden in combinatie met elkaar of in combinatie met telefonische- of fysieke contacten. Ze kunnen ook gebruikt worden in of in combinatie met beeldvergaderingen. Ook Deep fake’s doen meer hun intrede, een techniek waarin op beeld personen iets zeggen wat ze normaliter niet zouden zeggen. Een gemanipuleerd beeld wat bijna niet van echt te onderscheiden is.
Lees meer »
Social engineering is een techniek om informatie uit mensen te halen. Bedrijven en organisaties worden steeds meer geconfronteerd met 'direct contacting' van het personeel. Het beperkt zich niet tot het alleen maar op afstand benaderen en door in te breken middels digitale technieken. Het is een wankele zoektocht naar hoe zo geruisloos mogelijk tot een succes te komen.
Lees meer »
In een ideale wereld neemt het personeel kennis van het beleid van een organisatie, wordt het opgeleid en begeleid in het doel van de organisatie en wijze van handelen binnen diverse niveaus.
Lees meer »
Zouden managers en leidinggevenden meer kennis van het detecteren van veranderingen van gedragingen van de mens moeten hebben?
Lees meer »
Waar komt onze goedgelovigheid vandaan? Is dat cultureel bepaald of is dat aangeleerd gedrag? Is het "embedded" in onze marktgerichtheid, in onze klantvriendelijkheid en onze open houding? Maar waar ligt de grens?
Lees meer »